Onze antwoorden op uw vragen: reservering en betaling, annulering...

Bijgewerkt: 13 januari 2023

Hoe te reserveren?
Na het selecteren van uw advertentie op onze site, kunt u direct online of telefonisch een voorboeking maken op 0 820 900 406 (€ 0,112 inclusief btw / min).
Als u de 1e aanbetaling (30% van het bedrag) met creditcard betaalt, wordt uw voorboeking direct verwerkt. Als u ervoor kiest om met vakantiecheques of bankoverschrijving te betalen, sturen we u een schatting per e-mail. Uw voorboeking wordt verwerkt na ontvangst van uw betaalmiddelen. Wat betekent dat we geen optie plaatsen.

Is mijn reservering bevestigd?
De huur wordt bevestigd na ontvangst van de 1e aanbetaling EN na verificatie van de beschikbaarheid ervan door onze vakantieadviseurs. Wij sturen u dan per e-mail een ontvangstbevestiging met het huurcontract als bijlage. In het geval dat de gewenste huur niet meer beschikbaar is, zullen andere accommodatievoorstellen aan u worden gepresenteerd (afhankelijk van beschikbaarheid). Als geen van deze voorstellen u tevreden stelt, gaan we over tot de terugbetaling/annulering van de bankafdruk.
Na ontvangst van uw saldo en uw ondertekende huurcontract, wordt de toegangsvoucher per e-mail naar u verzonden. Het saldo dient uiterlijk 35 dagen voor vertrek betaald te zijn. Voor elke reservering die minder dan 35 dagen voor vertrek wordt gemaakt, wordt u gevraagd om de volledige huur met creditcard te betalen bij het boeken.

Wanneer ontvang ik mijn reisdocumenten?
De informatie over uw aankomst ter plaatse wordt u tussen 35 en 25 dagen voor uw verblijf toegestuurd. Zij zullen u toelaten om contact op te nemen met de contactpersoon ter plaatse om uw verblijf te organiseren (aankomst...).

Wat dekt de door Locasun aangeboden verblijfsannuleringsverzekering?
De annuleringsverzekering die wordt aangeboden bij het maken van uw reservering dekt u tegen redenen voor annulering zoals: annulering of wijziging van door de werkgever betaald verlof, overlijden, ziekte. Deze verzekering dekt je ook tegen COVID-19, individueel als ernstige ziekte of bij gebrek aan vaccinatie ertegen.
Vind alle dekkingen van onze verzekeringsmakelaar partner, Gritchen en de annuleringsvoorwaarden door te klikken hier.

Wat is de D-21 of D-31 annulering aanwezig op bepaalde aanbiedingen op de site?
Op sommige aankondigingen staat de vermelding “GRATIS EN GRATIS ANNULEREN TOT D-21 (of D-31)”. Dit laatste houdt in dat je door het boeken van deze accommodatie kosteloos en kosteloos kunt annuleren tot 21 of 31 dagen voor de aankomstdatum van je verblijf.
De aanbetaling of het saldo betaald op het moment van de reservering zal volledig aan u worden terugbetaald, verzekering en dossierkosten inbegrepen.

Welke betaalmethoden worden aangeboden op Locasun?
Online door:
- Bankkaart
- PayPal
- Bankoverschrijving*: u kunt onze RIB raadplegen door te klikken hier.
Vergeet bij de reden van de overdracht niet uw dossiernummer te vermelden. Dit staat vermeld in de e-mail met het besteloverzicht die u ontvangt.

Per post (Locasun – Service réservation, 24 rue des Jeûneurs 75002 PARIS) :
- Vouchers en vakantiecheques*: vergeet bij de reden niet uw dossiernummer te vermelden. Dit staat vermeld in de e-mail met het besteloverzicht die u ontvangt. Tip: Betaal vooraf met creditcard en stuur ons uw cheques of vakantiecheques. Na ontvangst hiervan zullen wij uw creditcard onmiddellijk opnieuw crediteren.

*We herinneren u eraan dat de reservering wordt verwerkt na ontvangst van de betaling en onder voorbehoud van beschikbaarheid van accommodatie.

Locasun accepteert geen VACAF, e-vakantievouchers, contant geld en de American Express-kaart.

Voor overige vragen kunt u altijd contact met ons opnemen:
- via de berichtenservice van uw klantaccount: https://www.locasun.nl/espace-vacancier/mes-reservations.

- via de contactformulieren op onze site: https://www.locasun.nl/contactez-nous?objet=question-contrat.